Darende'de Tarihi Yusuf Paşa Bedesteni'nde bir araya gelen kadın esnafların imece usulü hazırladığı 600 kişilik aşure vatandaşlara ikram edildi. Muharrem ayı dolayısıyla düzenlenen etkinlik, birlik, beraberlik ve dayanışma mesajlarına sahne oldu.
Darende'de Muharrem ayının manevi atmosferi, Tarihi Yusuf Paşa Bedesteni'nde düzenlenen aşure etkinliğiyle yaşatıldı. Bedestende faaliyet gösteren kadın esnaflar, kendi aralarında topladıkları malzemelerle hazırladıkları 600 kişilik aşureyi vatandaşlara dağıttı. Günün erken saatlerinden itibaren hazırlıkları yapılan aşureler, etkinlik alanına gelen vatandaşlara ikram edilirken yoğun ilgi nedeniyle kısa sürede tükendi.
İmece Usulü Hazırladılar
Muharrem ayının bereketini ve paylaşma kültürünü yaşatmak amacıyla bir araya gelen kadın esnaflar, aşure programını tamamen dayanışma ruhuyla organize etti. Bedestende faaliyet gösteren işletmecilerin katkılarıyla hazırlanan aşureler, vatandaşların beğenisini topladı. Program boyunca birlik ve beraberlik vurgusu yapılırken, aşurenin paylaşmanın ve kardeşliğin simgesi olduğu ifade edildi.
Başkan Bozkurt Esnafı Ziyaret Etti
Aşure programına katılan Darende Belediye Başkanı Alican Bozkurt, etkinlik öncesinde bedestende bulunan iş yerlerini ziyaret ederek esnaflara hayırlı işler ve bereketli kazançlar temennisinde bulundu. Esnaflarla sohbet eden Bozkurt, daha sonra vatandaşlara aşure ikramında bulundu.
Muharrem ayının önemine dikkat çeken Başkan Bozkurt, yaptığı konuşmada Kerbela şehitlerini rahmetle andı.
Bozkurt, 'Hiçbir şeyi Peygamber Efendimizin (s.a.v.) torunlarını anmadan yapamayız. Rabbim onlara rahmet eylesin. Çok büyük acılar çektiler. Onların aziz hatırasını yaşatmak adına buradaki esnaflarımız bir araya gelerek hem esnaflarımızın hem de belediyemizin katkılarıyla aşure etkinliğimizi gerçekleştiriyoruz. Yapılan tüm duaların ve güzel niyetlerin kabul olmasını diliyorum. Emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum' dedi.
'Bu Eser Darende'ye Bırakılmış Kıymetli Bir Miras'
Konuşmasında Tarihi Yusuf Paşa Bedesteni'nin yapım sürecine de değinen Başkan Bozkurt, bedestenin Darende için önemli bir değer olduğunu söyledi.
Açılış programında dile getiremediği bir konuyu paylaşmak istediğini belirten Bozkurt, 'Bilmiyordum ancak buranın yapımında dönemin Vakıflar Genel Müdürü Sayın Mehmet Gültekin Bey'in çok önemli emekleri ve katkıları olmuş. Darende'nin gururu olan kıymetli hemşehrimiz Sayın Mehmet Gültekin Bey'e emeklerinden dolayı çok teşekkür ediyorum. Bu eserde kendisinin büyük emeği ve hakkı vardır. İnşallah Darende'ye geldiklerinde burayı ziyaret etme fırsatı bulurlar. Bu eser büyüklerimizin bizlere bıraktığı kıymetli bir mirastır' diye konuştu.
'Burası Hepimiz İçin Bir Gelir Kapısı Oldu'
Tarihi Yusuf Paşa Bedesteni esnaflarından Filiz Taşçı da etkinliğin hazırlanmasında emeği geçen herkese teşekkür ederek, bedestenin kadın girişimciler için önemli bir fırsat sunduğunu ifade etti.
Taşçı, 'Burası bizim çarşımız. Belediye Başkanımızın destekleriyle esnaf arkadaşlarımızla bir araya gelerek aşure hazırladık. Öncelikle Belediye Başkanımıza çok teşekkür ediyoruz. Bizler için böyle güzel bir iş yerini hazırlayıp hizmete sunduğu için kendisine minnettarız. Burası hepimiz için bir gelir kapısı oldu. Esnaf olarak satış yapmaya ve vatandaşlarımıza hizmet sunmaya çalışıyoruz. Çok güzel bir ortam oluştu. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz' ifadelerini kullandı.
Aşureler Dakikalar İçinde Tükendi
Konuşmaların ardından kadın esnaflar tarafından hazırlanan aşureler vatandaşlara ikram edildi. Kazanların başına geçen kadınlar, aşureleri tek tek doldurarak programa katılanlara dağıttı. Vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte aşure kısa sürede tükendi.
Duaların okunmasıyla devam eden program, birlik, beraberlik, paylaşma ve dayanışma mesajlarıyla sona erdi.




